PillanH

Tankar, känslor och vardag! Drömmar må slå in!

Översociala?

Kategori: Allmänt

Har folk blivit så instängda på grund av alla sociala medier att när väl någon börjar prata med någon måste andra lägga sig i? Jag mena ingen sorts mobbing nu utan i vilket samtalsämne som helst!
När jag va på systemet och stod i kö va det en dam framför mig som köpte vin och hade även köpt blommor. Tjejen bakom kassan uppmerksammade detta och sa utan inlevelse vilka fina blommor riktigt höstiga och fina! Damen säger då att hon ska till kyrkogården . Och då är det en kvinna bakom mig som slänger ur sig om hon ska ta med vinet med och dela på det! Jag står mitt emellan tyst och bara tänker vad som ska hända här näst. Tanten betalar och säger Nej det blir lite svårt att dela lite vin på kyrkogården. Kvinnan bakom mig bara skrattar och jag och tjejen i kassan tittar bara på varandra och jag betalar det jag ska ha och lämnar kvinnan bakom mig helt tyst.. Damen har hunnit en bit men jag kan inte låta bli att bli lite fundersam om damen tog illa vid sig elr inte..
Så va har hänt med samhället? Har alla blivit så instängda att när väl någon börjar prata så måste man lägga sig i för att få någon som helst socialt umgänge? Det är ju nästan sorgligt..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: