PillanH

Tankar, känslor och vardag! Drömmar må slå in!

Vänner på vägen..

Kategori: Allmänt

Människor är inte tänkta att jobba hela sina liv.. Det finns till och med forskning om detta där man säger att människor är inte tänkta att jobba mer än 40 år av sin livstid. Vi är ju ursprungligen jagare och samlare och inte en kontorsnisse som jobbar 7-17 och bara sitter ner hela dagen! Ändå gör vi inget annat än jobbar tills kroppen inte orkar mer.. I dagens samhälle kan man bli sjuk av vad som och vara hemma i flera månader men som tur är finns det många jobb glada människor i samhället, många som jobbar och sliter och aldrig är sjuka själva för att man måste ha en inkomst!
Jag har varit på nattpatrullen i två år nu i mars och nu i februari jobbar jag kanske min sista månad på nattpatrullen.. Slutar inte för att jag är sjuk utan har risk att bli varslad.. Jag har än blandade känslor inför detta och är väl mest rädd för att jag inte ska få några pengar i april om jag står utan jobb i mars.. Men nu har jag varit ledig i 9 dagar och det har varit helt underbart! Vill bara vara ledig elr ha ett annat "normalt" jobb! Att vända på dygnet sliter och vi sliter på natten men det är ju ett jobb.. Och även om vi människor inte är tänkta att jobba bort våra liv får man ändå vänner på vägen som man kanske inte kunde fått annars!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: