PillanH

Tankar, känslor och vardag! Drömmar må slå in!

Natten till den 11/1-15!

Kategori: Allmänt

Inatt jobbar jag. Inatt kör jag bil till dina anhöriga och hjälper dem med det dem behöver hjälp med! Inatt är jag ute i stormen med mina kollegor för att hjälpa andra utan att vara räddningstjänst utan en kommun anställd. Inatt får vi ta risker för att hjälpa andra!
Stormen Egon slog till med hård kraft mot Halmstad men inatt gick allt bra bortsett från att vi inte kom fram till alla! Räddningstjänsten satte stopp för vissa bilar då träd hade lagt sig över vägarna och risken för fler va hög så att vissa besök ströks och andra fick dem senare än vanligt! Själv va jag i Getinge inatt men slapp någon översvämning och träd! Dock fick man hålla hårt i ratten och se upp för grenar! Skönt allafall att allt gick bra inatt!
Egentligen tycker jag att det är rätt sjukt att vi ens fick vara ute och jobbba och ännu sjukare va det att vi va en bil extra alltså två extra som med fick utsätta sig för risker! Dem varnade allmänheten att inte gå ut och ändå fick vi ge oss ut för att hjälpa människor på toaletten.. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: