PillanH

Tankar, känslor och vardag! Drömmar må slå in!

Svenska jantelagen..

Kategori: Allmänt

Vem fan tror du att du är??!!
Tror vi inleder med dem orden eftersom allt bara känns så.. De orden går lite i just vi svenskar... Kom inte och tro att du är något för du är inte bättre än någon annan.. Varför får man inte vara bättre än någon annan igentligen?? Får man inte känna sig duktig elr perfekt utan att någon kommer och säger just vem fan tror du att du är?! Vem får man vara då?? Du kommer ju ändå leva i en evighet.. Och under den evigheten får du inte tycka elr tänka hur du vill.. Bara för dem orden "vem tror du att du är"... Alla som säger var glad för den du är och för det du har. Men även vi kanske inte lever i ett U - land kan man ändå leva som om man gjorde det.. Det finns fattiga människor i sverige?? Det finns uteliggare och fattiga.. "Du borde vara lycklig med det du har".. Och även du får vara som du är när du inte blev som du skulle..
Där har vi det där med ödet igen..
Under en halv livstid lever man ett liv som man tror är det liv man ska leva men, så kommer det vändningar och det som en gång va en vana elr en frihet försvinner vad gör man då?? Lever ett liv utan hinder är ett liv som inte finns hos oss människor. Någon gång kommer den känslan av att allt är meningslöst elr att man inte orkar gå upp ur sänger men på något sett kommer man ändå upp..
Varför ska man leva såå kompleserat när man kan leva ett lätt liv? Varje dag är inte den andra lik.. Och år efter år förändras allt och alla... Men även på en natt kan man vakna upp och inte veta vem man är elr vem någon är.. En ny början för vissa men för andra ett rent helvette...
Jag vet inte var jag är i mitt liv... Kanske mitt i mellan från att vara barn/tonåring till att bli vuxen och leva mitt eget liv utan föräldrar... Jag känner mig inte... Känns som om jag inte har något och verkligen kämpa för... Idag var en dag jag ville träffa alla mina vänner men av ca 10 va det 4 som jag verkligen träffade.. Och det sårade mig... Kände mig dissad. Fast jag viste att det var ingen som menade något illa utan hade redan planerat sin helg... Jag känner mig ensam..
Jag saknar närhet och något att få ta hand om.. Jag vill vara någon!! Jag vill Leva mitt liv.. Jag vill gå och lägga mig och känna att idag var en bra dag.. Jag vill vara hungrig, Jag vill vara den som håller huvudet högt och Jag vill vara stålt... men Kom inte och tro att du är något utan att verkligen bevisa att du är det... Livet är en evighet men jag, jag blir aldrig kung...
...Utgång...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: